حقایق جالب در مورد کاغذ

حقایق جالب در مورد کاغذ

حقایق جالب در مورد کاغذ

کاغذ یک ورقه نازک است و امروزه معمولاً توسط ماشین آلات تولید می شود، اما در ابتدا به صورت دستی ساخته می شد.ما هر روز از کاغذ استفاده می کنیم، چه در خانه برای نوشتن لیست خرید و چه در مدرسه برای نوشتن مقاله یا در محل کار برای تهیه گزارش و یا برای تولید لوله کاغذی.کتاب‌ها و روزنامه‌هایی را که می‌خوانیم تا رسیدی که از سوپرمارکت دریافت می کنیم ، همه از کاغذ تهیه شده اند.کاغذ همیشه ما را احاطه کرده است.اما چقدر در مورد آن می دانید؟

کاغذ برای ما در اینجا در شرکت پویا طاب میهن بسیار مهم است.بنابراین، اگر شما هم مانند ما به کاغذ اهمیت می دهید، این چند واقعیت برتر درباره کاغذ را که هرگز حدس نمی زدید، بررسی کنید.شما در اینجا حقایق جالب در مورد کاغذ را پیدا خواهید کرد.

  • نزدیک به دو هزار سال قدمت دارد

تصور می شود که کاغذ در سال ۱۰۵ بعد از میلاد توسط کای لون در دربار سلسله هان در چین اختراع شده است.قبل از آن از مواد دیگری استفاده می شد.کاغذسازی راز بزرگی بود که چینی ها تا قرن ششم برای خود نگه داشتند تا زمانی که این ایده توسط یک راهب بودایی به نام دام جینگ به ژاپن آورده شد.ژاپنی ها به سرعت این تاکتیک را یاد گرفتند و با استفاده از خمیر به دست آمده از پوست درخت توت شروع به ساخت این کالای ارزشمند کردند.اعتقاد بر این است که دانش کاغذسازی بعدها در سال ۷۵۱ پس از نبرد معروف تالاس به جهان عرب منتقل شد.در این مدت دو چینی که کاغذساز بودند به عنوان زندانی دستگیر شدند.

دانستنی های جالب در مورد کاغذ

  • همه از چوب ساخته نشده است

کاغذ کای لون از تکه های پارچه و تکه هایی از مواد کنفی ساخته شده بود.حتی امروزه برخی از کاغذها هنوز از پارچه ساخته می شوند – اسکناس های موجود در کیف پول شما از الیاف پنبه ساخته شده اند به این معنی که دوام بیشتری نسبت به کاغذ معمولی دارند.

  • یک درخت می تواند کاغذ زیادی بسازد

با این حال، اکثر کاغذها از چوب ساخته می شوند.بدیهی است که از آنجایی که درختان در اندازه‌های مختلف هستند، تشخیص دقیق تعداد ورق کاغذ از هر درختی دشوار است.با این حال، این مقاله تلاش شجاعانه‌ای در برخی محاسبات انجام می‌دهد و به این نتیجه می‌رسد که یک درخت کاج می‌تواند بیش از ۸۰۰۰۰ برگ کاغذ فتوکپی بسازد.

  • تولید کاغذ از درختان چوب نرم

تولید کاغذ بر روی درختان چوب نرم متمرکز است که تقریباً هشتاد و پنج درصد را تشکیل می دهند.خمیر چوب در درختان چوب نرم حاوی الیاف سلولزی است و بیشتر ترجیح داده می شود زیرا آنها می توانند استحکام کافی برای کاغذ ایجاد کنند.درختان چوب نرم مطلوب برای کاغذسازی عبارتند از کاج و صنوبر.

  • ما از کاغذ زیاد استفاده می کنیم

حتی در این روزهای دیجیتال، ما همچنان از مقدار زیادی کاغذ استفاده می کنیم.به طور کلی، ما هر ساله ۱۲٫۵ میلیون تن کاغذ و مقوا را به کار می گیریم.به عنوان مثال:یک کارمند اداری به طور متوسط هر سال حدود ۱۰۰۰۰ برگ کاغذ را جابجا می کند!کاغذ به طور گسترده ای برای بسته بندی توسط تولید کنندگان توصیه می شود ،زیرا جذاب است و حمل آن آسان است.بسته‌بندی‌های مقوایی و کاغذی، اقلام را جذاب‌تر از سایر مواد بسته‌بندی می‌کند.برای تهیه بوبین کاغذی نیز به کاغذ نیاز داریم.

ما از کاغذ زیاد استفاده می کنیم

  • اهمیت بازیافت

با توجه به اینکه چه مقدار کاغذ در سال استفاده می کنیم، اهمیت بازیافت به زودی مشخص می شود.حدود دو سوم کاغذی که استفاده می کنیم بازیافت می شود و بازیافت فقط درختان را نجات نمی دهد – هر تن کاغذی که بازیافت می شود ۷۰۰۰ گالن آب صرفه جویی می کند و ۷۳ درصد کمتر از تولید کاغذ از مواد جدید آلودگی هوا تولید می کند.

در اینجا ما آمار و داده های جالبی را در مورد کاغذ فهرست کرده ایم که هر بار که از این محصول استفاده می کنید باید به آنها توجه کنید:

  • برای تولید یک تن کاغذ به حدود ۱۱۵۰۰۰ لیتر آب نیاز داریم.
  • برای تولید یک تن کاغذ باید ۱۷ درخت بزرگ را قطع کنیم.
  • یک خانواده به طور متوسط ​​هر سال از ۶ درخت برای کاغذ استفاده می کند.
  • ۴۵ درصد از تمام چاپ ها و فتوکپی ها قبل از پایان روز در سطل زباله قرار می گیرند.
  • تولید کاغذ سومین صنایع پر انرژی در بین تمام صنایع تولیدی است که بیش از ۱۲ درصد از کل انرژی در بخش صنعتی را مصرف می کند.
  • در حوزه تولید، صنعت کاغذ و خمیر چهارمین تولیدکننده بزرگ گازهای گلخانه ای است.
  • کاغذ یکی از بزرگترین اجزای زباله جامد در محل دفن زباله با حدود ۱۶ درصد زباله جامد است.
  • وقتی کاغذ در محل دفن زباله تجزیه می شود، متان آزاد می کند، گاز گلخانه ای که بسیار قوی تر از دی اکسید کربن است.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.