معرفی انواع کاغذ و مقوا

معرفی انواع کاغذ و مقوا

در این مقاله میخواهیم انواع کاغذ و مقوای مصرفی در بازار ایران را به شما معرفی کنیم.اگر میخواهید تا در این زمینه اطلاعاتی بدست آورید ، حتما این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

کاغذ و فرآورده های کاغذی نقش مهمی در زندگی بشر بازی میکنند.بیش از سه هزار نوع کاغذ در بازار موجود میباشد که هر کدام جهت کاربردی خاص ، طراحی و ساخته شده اند.یکی از موارد کاربرد کاغذ و مقوا جهت ساخت لوله کاغذی و یا  دوک کاغذی میباشد.جهت اطلاع از سایر موارد کاربرد کاغذ و مقوا سایر مقالات پویا طاب را مطالعه کنید.

کاغذ تحریر

کاغذ تحریر

کاغذ تحریر یک نوع کاغذ پر مصرف در ایران است که جهت چاپ کتاب و یا اوراق بانکی و … کاربرد زیادی دارد.کاغذی هم که در پرینترها بکار میرود از این نوع میباشد.کاغذ تحریر در دو نوع پوشش دار و بدون پوشش تولید میشود که در ایران بیشتر از نوع بدون پوشش آن استفاده میشود.روی کاغذ تحریر میتوان جهت نوشتن استفاده کرد.

کاغذ گلاسه

کاغذ گلاسه

کاغذ گلاسه نوعی از کاغذ است که سطحی صاف و براق دارد.کیفیت چاپ بر روی کاغذ گلاسه بالاست و هرچه گرماژ این نوع کاغذ بیشتر باشد،کیفیت چاپ روی آن هم بهتر و مطلوب تر خواهد بود.کاغذ گلاسه در دو نوع مات و براق در بازار موجود میباشد.

کاغذ کرافت

کاغذ کرافت

کاغذ کرافت از سولفات خمیر پالپ بدست می آید. کاغذ کرافت مقاومت بالایی دارد.کاغذ کرافت با ضخامت های گوناگونی جهت کاربردهای مختلف طراحی و تولید میشوند.از مهمترین مورد استفاده کاغذ کرافت میتوان به کاربرد آن در صنعت بسته بندی اشاره نمود.از این نوع کاغذ برای ساخت پاکت های سیمان و یا ساک های کاغذی نیز استفاده میشود.کاغذ کرافت معمولا در دو رنگ سفید و قهوه ای تولید میشود.

مقوای فانتزی

مقوا فانتزی

مقوا نوعی کاغذ ضخیم است که در مقایسه با کاغذ معمولی هم مقاومت بالاتری دارد و هم قدرت شکل پذیری بالایی دارد. مقوا کاربرد زیادی دارد.مهمترین کاربرد مقوا در صنعت بسته بندی است. امروزه برای تولید لوله مقوایی مورد نیاز صنایع مختلف از مقوا استفاده میشود.مقوای فانتزی نوعی از مقوا ضخیم با بافت و رنگهای متنوع است که برای تهیه کارت ویزیت ، کارت های تبریک و سایر کالاهای تزئینی مقوایی استفاده میشود.

از دیگر نمونه های کاغذ و مقوا میتوان به موارد زیر اشاره نمود.

  • کاغذ الوان
  • کاغذ پشت چسب دار
  • کاغذ پی وی سی چسبدار
  • کاغذ انجیلی
  • مقوای کارتی
  • کاغذ روزنامه

برای خرید لوله کر اینجا کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.