صرفه جویی کاغذ در محیط زیست

صرفه جویی کاغذ در محیط زیست

ما در سراسر جهان روزانه بیش از ۱ میلیون تن کاغذ استفاده می کنیم و ۹۳٪ کاغذها فقط از درختانی تهیه می شود که می توانیم آنرا کاغذ باکره بنامیم. این مقاله همچنین نیمی از پسماندهای جامد شهری را به خود اختصاص می دهد. صنعت خمیر و کاغذ سومین مصرف کننده انرژی است و از آب بیشتری برای تولید یک تن محصول نسبت به سایر صنایع استفاده می کند و یکی از مهمترین انتشار دهنده گازهای گلخانه ای در جهان است.

بنابراین به درختان فکر کنید و ضمن صرفه جویی در هزینه های خود با استفاده از کاغذ کمتر ، محیط زیست سبز را پس انداز کنید. هر کاری که برای صرفه جویی در کاغذ انجام دهیم ، به کاهش میزان حذف زباله در محل های دفن زباله کمک خواهد کرد ، همچنین باعث کاهش مصرف انرژی و آلودگی ناشی از تولید ، حمل و نقل و بازیافت محصولات جدید کاغذی خواهد شد. شاید مهمتر از همه ، وقتی کاغذ را ذخیره می کنیم ، نیاز به قطع درختان برای تهیه کاغذ جدید را کاهش می دهیم.

تولید یک تن کاغذ به ۲-۳ برابر وزن خود در درختان نیاز دارد. تهیه کاغذ از محتوای بازیافتی به جای فیبر باکره ، ۷۴ درصد آلودگی هوا و ۳۵ درصد آلودگی کمتری از آب ایجاد می کند.

استفاده بیش از حد از کاغذ بسیار بی فایده و غیر ضروری است و فشارهای زیادی بر محیط زیست وارد می کند. اکنون برای محیط زیست اقدام کنید – در جنگل صرفه جویی کنید ، در کاغذ صرفه جویی کنید ، در هزینه خود صرفه جویی کنید. استفاده از کاغذ در بسیاری از نقاط جهان رو به افزایش است. گسترش تولید و برداشت چوب پالپ برخی از آخرین جنگلهای طبیعی باقیمانده و مردم و حیات وحش وابسته به آنها را تهدید می کند. گرسنگی کاغذی جهان نیز به میزان قابل توجهی به تغییرات آب و هوایی کمک می کند.

اقدامات آسان می تواند تفاوت زیادی برای محیط زیست ایجاد کند:

  •     از قانون طلایی پیروی کنید. “قبل از چاپ فکر کنید”.
  •     از هر دو طرف کاغذ برای چاپ استفاده کنید.
  •     پیش نویس خود را ۲-۳ بار بر روی صفحه نمایش بررسی کنید قبل از اینکه دکمه چاپ را بزنید.
  •     از آنچه فن آوری برای شما فراهم کرده استفاده کنید ، ایمیل بفرستید ، اسناد را اسکن کنید و به جای اسکن کردن نسخه ها و ارسال ، به صورت الکترونیکی بفرستید.
  •     از ویژگی محدوده چاپ استفاده کنید ، صفحه فعلی و غیره را چاپ کنید تا فقط آنچه را لازم دارید چاپ کنید.
  •     در عوض نادرست های چاپی را به جای آنها استفاده نکنید و از طرف دیگر چاپ کنید.
  •     کاغذ بازیافت شده را بخرید ، یک تن کاغذ تهیه شده از کاغذ بازیافتی ، برخلاف کاغذ باکره ، معادل ۴،۱۰۰ کیلووات ساعت انرژی ، ۷۰۰۰ گالن آب ، ۶۰ پوند گازهای گلخانه ای و ۳ متری مکعب فضای دفن زباله را ذخیره می کند.
  •     اظهارات بانک الکترونیکی ، صورتهای کارت اعتباری ، لوایح خود را انتخاب کنید.
  •     بیشتر ما هنگام خرید از کارتهای بدهی / اعتباری استفاده می کنیم ، اما با توجه به این که بانک ها بلافاصله پس از هر تراکنش ، بلافاصله پیامک می فرستند؟ دفعه بعد که کارت خود را می کشید ، از فروشنده بخواهید که فقط یک نسخه (بازرگان) از رسید را چاپ کند.
  •     همین قاعده در هنگام گرفتن پول از دستگاه خودپرداز نیز صدق می کند. همه دستگاه های دستگاه خودپرداز از کاربران سؤال می کنند که آیا چاپ تراکنش را می خواهند. تصمیم بگیرید که بدون کاغذ بروید و دفعه دیگر که می خواهید بدانید چه مقدار تعادل را پشت سر گذاشته اید ، تلفن خود را بررسی کنید.
  •     فقط اگر واقعاً نیاز دارید چیزی چاپ کنید. این روزها می توانید بلیط الکترونیکی خود را از طریق تلفن همراه خود در فرودگاه و ایستگاه راه آهن دریافت کنید . همچنین ، از قسمت خالی کاغذ چاپ شده برای یادداشت کردن هر نت که ممکن است داشته باشید استفاده کنید.
  •     هنگامی که نیاز به چاپ دارید ، می توانید با تغییر دادن تنظیمات حاشیه ، کاغذ زیادی را ذخیره کنید. حاشیه را از تنظیمات استاندارد ۱٫۲۵ به ۰٫۷۵ در هر سندی که چاپ می کنید تغییر دهید.
  •     دفعه دیگر که نامه یا لایحه دریافت می کنید ، پاکت را دور نریزید. آنها را در کنار تلفن ثابت یا رایانه خود قرار دهید تا شماره تلفن یا یادداشت ها را ضبط کنید.
  •     به جای اینکه آن را روی یک تکه کاغذ بنویسید ، مواد غذایی مورد نیاز یا لیست کارهای خود را بر روی تلفن همراه خود بنویسید. از آنجایی که تلفن شما همیشه در کنار شما است ، هر وقت لازم باشد لیست خود را مفید خواهید داشت.
  •     در منزل از دستمال های پارچه ای به جای دستمال کاغذی استفاده کنید. پارچه مایع را بهتر جذب می کند و کار تمیزتری برای تمیز کردن ظروف انجام می دهد. علاوه بر این ، همیشه قابل شستشو و استفاده مجدد است.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.