لوله های مقوایی چه نقش مهمی در زندگی ما دارند؟

تا حالا شده به این فکر کنید که لوله های مقوایی چه نقش مهمی در زندگی ما دارند؟

لوله های مقوایی همان طور که از اسمشان پیدا است از چند لایه مقوا یا کاغذ که دور هم پیچ و تاب خورده و توسط چسب به هم دیگر متصل شده‌ اند، ساخته می‌ شوند. این عناصر در زندگی ما انسان‌ ها نقش بسیار مهمی دارند و در اکثر مواقع به کمک آن ها می ‌توان انواع لباس، روسری و غیره را به صورت رول به دور آن ها پیچید و بسته ‌بندی کرد. این لوله ها در سایز های مختلف و با کیفیت‌ های گوناگونی تولید می ‌شوند که بر اساس نوع چسب و کاغذی که در ساخت آن ها به کار می رود، می ‌توان میزان کیفیت آن ها را تشخیص داد.

هر کدام از این لوله ها را برای کار خاصی استفاده می کنند. من در این مقاله قصد دارم، شما را با کاربرد ها و نقشی که این استوانه های مقوایی در زندگی ما دارند، بیشتر آشنا کنم. شرکت پویا طاب تولید کننده مقوایی مرغوب برای صنایع مختلف کشور است که برای خریداری این نوع محصولات می ‌توانید به این مجموعه سر بزنید.

آشنایی با مزیت‌ های لوله مقوایی

وزن این لوله‌ ها کم بوده و قیمت زیادی ندارند. بنابراین هنگام جابجایی و اسباب کشی به راحتی می ‌توانید آن ها را از بازار تهیه کنید و به وسیله آن ها وسایل گران قیمت خود را بسته ‌بندی نمایید. علاوه بر آن اگر نمی خواهید که وسایلتان در هنگام جابجایی چروکیده شوند، با پیچاندن به دور این لوله‌ ها می ‌توانید از چروک شدنشان جلوگیری نمایید.

در هنگام ساخت این لوله ‌ها یک سری در پوش نیز برایشان تولید می‌ شوند که به راحتی بتوانید هر شیئ را در آن ها قرار دهید و دربش را ببندید. بدون آن که نگران گم شدنش باشید.

سازگار بودن با محیط زیست از مزیت‌ های دیگر این لوله مقوایی است که باعث شده، حتی به توان آن ها را بازیافت کرد و در مصارف دیگری نیز مجدد استفاده نمود.

همان طور که در مقدمه اشاره کردم، این لوله‌ ها در انواع سایز و کیفیت ساخته می ‌شوند. پس قابل سفارش بودن این محصولات از مزیت‌ های دیگر آن ها به شمار می آید.

در اطراف برخی از این لوله های مقوایی یک لایه ی ضد آب به کار رفته شده، تا برای بسته ‌بندی از اجسام بهتر مراقبت کنند.

آشنایی با مصارف گوناگون لوله های مقوایی

این لوله‌ ها را هم می ‌توان در مصارف خانگی به کار برد هم در صنایع دیگر. به عنوان نمونه: در صنعت نساجی برای آن که پارچه‌ های تولیدی چروک نشوند، از این مقوا های استوانه‌ ای برای رول کردن پارچه ‌ها به دورشان استفاده می کنند. علاوه بر آن شرکت ‌های تولید کننده دستمال توالت، روزنامه و غیره از این مقوا ها برای بسته ‌بندی محصولاتشان استفاده می‌ نمایند. در مصارف خانگی نیز این مقوا ها بیشترین کاربرد را برای بسته ‌بندی کردن اشیای گوناگون دارند.

به عنوان نمونه: برای بسته ‌بندی جواهراتتان می ‌توانید این استوانه ‌ها را تهیه کنید، تا دیگر گم نشوند. یا حتی با استفاده از آن ها می توانید کار دستی‌ های زیبای زیادی درست کنید. ساختن جا مدادی، گلدان، جا میوه ای نمونه ‌های پیشنهادی من به شما عزیزان است که فقط کافیست با کمی خلاقیت به خرج دادن با استفاده از این لوله‌ های مقوایی برای دکوراسیون منزل خود درست کنید. حتی اگر در محل کارتان نمی‌ دانستید که پوستر ها و کاغذ های خود را کجا نگه داری کنید، می‌ توانید با رول کردنشان آن ها را در این مقوا ها جایگذاری کنید.

معرفی انواع لوله‌ های مقوایی

بوبین یا همان لوله‌ های مقوایی برای این که در مصارف مختلف قابل استفاده باشند، در انواع سایز و کیفیت تولید می‌ شوند که در ادامه شما را با چند مورد از آن ها بیشتر آشنا می‌ کنم:

معرفی لوله لاینر

کاغذی که در ساخت این مقوا های استوانه‌ ای به کار رفته شده لاینر نام دارد. که کاملا قابل بازیاب بوده و به دلیل هزینه کمی که دارد نسبت به مدل‌ های دیگر بیشتر به فروش می ‌رسد.

آشنایی با لوله کرافت

کاغذی که از خمیر آن به دست بیاید را کرافت می‌ گویند. لوله های کرافت انعطاف پذیری بالایی دارند و برای بسته ‌بندی اجسام در هنگام اسباب کشی مناسب‌ تر هستند.

بوبین کاغذی

این نمونه از لوله های مقوایی از کاغذ هایی تشکیل شده ‌اند که می ‌توان روی آن ها هر طرحی را چاپ کرد. بنابراین برای بسته ‌بندی چیپس، لوازم آرایشی، پاپ کورن و غیره زیاد به کار می ‌روند.

 لوله پستی

لوله های حمل و نقل یا پستی به صورت استوانه هایی باریک و بلند ساخته می ‌شوند که به وسیله آن ها می ‌توان تمام اشیایی که قابلیت رول شدن دارند را بسته ‌بندی کرد. چنان چه مسیر حمل و نقلتان طولانی باشد و قصد داشته باشید از ایجاد آسیب و فرو رفتگی در محصولاتتان جلوگیری کنید، من به شما توصیه می ‌کنم از این مدل لوله ‌های مقوایی برای بسته بندی استفاده نمایید. چرا که باریک بودن آن ها فضای کمی را به خود اختصاص می ‌دهد.

معرفی کاغذ مرکزی

این لوله ها همان طور که از اسمشان مشخص است به عنوان یک نگه دارنده در مرکز محصولات تولیدی به کار می ‌روند. و تمامی محصولاتی که  قابلیت رول شدن دارند به دور این استوانه های مقوایی پیچیده می ‌شوند و بعد از بسته‌ بندی به بازار عرضه می ‌گردند. مثل: رول‌ های پارچه، روزنامه، فیلم عکاسی، دستمال توالت و غیره.

نتیجه گیری

من سعی کردم با نوشتن این مقاله اطلاعات زیادی راجع به لوله های مقوایی در اختیار شما عزیزان قرار دهم. همان طور که متوجه شدید. این لوله ها در مصارف گوناگونی استفاده می ‌شوند و اگر خلاق باشید، می‌ توانید از آن ها صنایع دستی زیادی بسازید. اما همان طور که ذکر کردم. این لوله ها کاغذی بوده و بایستی در هنگام استفاده از آن ها مراقب باشید که رطوبتی به آن ها نرسد. علاوه بر آن برای جلوگیری از سوختنشان باید آن ها را از شعله و مواد سوختنی دور کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.