عوامل تعیین کننده کیفیت کاغذ

عوامل تعیین کننده کیفیت کاغذ

کاغذها ، انواع ، اندازه ها ، ضخامت و رنگ های متفاوتی دارند ، بنابراین انتخاب نوع کاغذ متناسب با نیاز ما می تواند کمی پیچیده باشد.در این مقاله در مورد عوامل تعیین کننده کیفیت کاغذ صحبت خواهیم کرد و هم چنین به شما کمک می کنیم تا بهترین نوع کاغذ را متناسب با پروژه خود انتخاب کنید.لطفا همراه ما باشید.

ترکیب مواد اولیه

ترکیب مواد اولیه ، کیفیت کاغذ را تا حدود زیادی تعیین می کند.ظاهر و حتی بیشتر از آن مقاومت کاغذ تا حد زیادی به کیفیت ماده اولیه استفاده شده بستگی دارد.همچنین نوع کاغذ را تعیین می کند.

کاغذ فقط از چوب ساخته نشده است.کاغذهایی وجود دارند که از پارچه ، الیاف مصنوعی و حتی پلاستیک ساخته شده اند.مانند کاغذ پلاستیکی.یک کاغذ پلاستیکی دقیقاً مانند کاغذ به نظر می رسد ، احساس می شود و عمل می کند ، اما در برابر آب و پارگی مقاوم است.

سطح کاغذ (شکل ظاهری)

ساختار سطح کاغذ یک پارامتر مهم کیفیت است که به طور قابل توجهی بر ویژگی های عملکرد بعدی تأثیر می گذارد.

پارامترهای تعیین کننده کیفیت کاغذ

وزن – ضخامت

یک کاغذ با وزن بالاتر و ضخیم تر استحکام بالاتری نسبت به کاغذ با وزن کمتر یا نازک تر خواهد داشت و شما باید زمان انتخاب کاغذ این مورد را در نظر بگیرید.کاغذهای نازک معمولاً ارزان تر هستند و از مواد کمتری استفاده می کنند و این باعث می شود از نظر محیط زیست سازگارتر باشند.به طور کلی ، هرچه کاغذ ضخیم تر باشد ، از دوام بالاتری نیز برخوردار است ، اما این بسته به نوع روکش آن می تواند به سرعت تغییر کند.

کاغذ با وزن استاندارد برای مصارف اداری بهترین عملکرد را دارد.کاغذ استاندارد جدا از اینکه با قیمت کمتری عرضه می شود ، خواسته های معمول چاپ روزانه اداری را برآورده می کند.از کاغذهای ضخیم تر برای اهداف صنعتی بیشتر استفاده می شود.

پیری کاغذ

مقاومت در برابر پیری درجه های مختلف کاغذ ، اساساً به کیفیت مواد اولیه بستگی دارد.در مورد محصولاتی با چرخه عمر کوتاه ، مانند کاغذ روزنامه ، بسته بندی و غیره ، این خاصیت چندان قابل توجه نیست.مطمئناً همه فرصت دیدن زرد شدن واضح یک روزنامه روزانه را تحت تأثیر نور خورشید داشته اند.این پدیده به دلیل محتوای زیاد چوب در کاغذ ایجاد می شود.

پیری کاغذ روندی مداوم است که در کتابخانه ها و موزه ها و خانه ها اتفاق می افتد.هر کتاب تحت تأثیر این روند کند قرار می گیرد تا اینکه در نهایت ، کاملاً نابود می شود.پس از مدتی کاغذ دیگر سفید نیست و بیشتر مستعد پاره شدن است.با ادامه روند کار ، کتاب های بسیار قدیمی با ورق زدن صفحه هایشان قطعه قطعه می شوند.

انتخاب کاغذ متناسب با نیاز

انتخاب کاغذ متناسب با نیاز

شما نباید زمان انتخاب کاغذ ، به بالاترین کیفیت موجود یا بالاترین کیفیتی که می توانید بپردازید ، فکر کنید.درعوض ، شما باید مناسب ترین کاغذ را برای نیازهای خود دریابید ، زیرا مناسب ترین برابر با بهترین است.

قبل از انتخاب کاغذ ، چندین سوال وجود دارد که باید از خود بپرسید:

محدودیت های مالی شما چیست؟کیفیت کاغذ خیلی مهم است.اگرچه استفاده از کاغذ با کیفیت خوب مهم است ، اما معمولاً لازم نیست در گران ترین کیفیت کاغذ سرمایه گذاری کنید.

دوست دارید این محصول چه مدت دوام داشته باشد؟اگر دوست دارید محصول کاغذی شما مثل بوبین کاغذی و لوله کاغذی ، چندین سال دوام بیاورد ، در این صورت ، کاغذ با کیفیت بالاتر ، دوام بیشتری خواهد داشت و ارزش سرمایه گذاری را دارد.اگر قرار است محصول فقط یک روز دوام بیاورد و بعدا دور ریخته می شود ، پس بهتر است روی کاغذ بی کیفیت سرمایه گذاری کنید.کیفیت کاغذ مهم است ، اما تنها عاملی نیست که باید هنگام تولید محصولات کاغذی و چاپ در نظر گرفته شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.