انواع مرکب زدایی در صنعت کاغذ سازی

انواع مرکب زدایی در صنعت کاغذ سازی

انواع مرکب زدایی در صنعت کاغذ سازی

بازیافت کاغذ یک فرآیند چند مرحله ای است که برای تولید کاغذ جدید با بازیابی الیاف کاغذ قدیمی به سایر اجزای کاغذ از جمله ماده اولیه و سایر مواد پرکننده معدنی نیاز دارد. هیچ سیستم بازیافت خاصی وجود ندارد. زیرا این سیستم به نوع کاغذی که قرار است بازیافت شود و کاربرد نهایی بستگی دارد. امروزه باعث خوشحالی است که می توان بیشتر محصولات کاغذی را پردازش کرد و آنها را برای تولید کاغذ جدید مورد استفاده قرار داد.

 در این فرآیند، روش Deinking (مرکب زدایی آنزیمی کاغذ باطله) نقش مهمی دارد. زیرا به بازیافت کاغذ مورد نیاز است. در غیر این صورت، تولید صنایع کاغذ برای تولید کالاهای کاملاً چالش برانگیز تبدیل می شود. به همین دلیل است که فرایند بازیافت توسط متخصصان بازیافت کاغذ سنجیده می شود و با دقت تمام بررسی می شود.

اگرچه بازیافت کاغذ به یک امر ضروری تبدیل شده است، اما به همان اندازه مهم است که مصرف مواد شیمیایی را به حداقل برسانیم و به طور دقیق درک کنیم نقش مواد شیمیایی ضدعفونی کننده کاغذ باعث می شود محیط زیست ما از بقایای مضر حفظ شود.

 

انواع مرکب زدایی برای بازیافت کاغذ

از روش Deinking برای ریشه کن کردن جوهر چاپ از الیاف کاغذ کاغذهای بازیافتی استفاده می شود تا از آن کاغذ دیکینک شود. پاک کردن کاغذ با ترکیبی از ابزارهای شیمیایی و اقدامات مکانیکی پردازش می شود. این به طور کلی به نوع کاغذ مورد استفاده و نوع محصول نهایی که شما مایل به تهیه آن هستید بستگی دارد. که براساس آن می توان از طیف وسیعی از فن آوری های خرابکارانه استفاده کرد.

سه نوع متداول مرکب زدایی در خط تولید کاغذ و مقوا که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد، در زیر آورده شده است:

 

انواع مرکب زدایی در صنعت کاغذ سازی

انواع مرکب زدایی در صنعت کاغذ سازی

 

شناور کردن

شناور کردن فرایندی است که برای استخراج جوهر با استفاده از برخی مواد شیمیایی مانند هوای بعدی یا مواد فعال کننده سطح در خمیر بازیابی استفاده می شود. ذرات جوهر همچنان در بالای مخلوط شناور هستند و این ذرات در کف حاصل به راحتی از بین می روند.

شاید از خود بپرسید که چگونه ذرات جوهر به سطح بالایی شناور می شوند؟

در کارخانه شناور سازی، شناور با استفاده از حباب های کوچک اجزای جوهر را به بالا می برد و پس از آن چربی می خورد.

این یک روش عمدتا مورد استفاده برای بازیافت کاغذ در میان سایر روش ها است زیرا deinking شناور به تولید خمیر بازیافت شده برای آسترهای راه راه سفید و لایه های سفید در تخته کارتن بازیافتی کمک می کند.

حتی حلقه شناور دوم، براساس مشخصات خمیر کاغذ Tdeinking نیز حذف جوهر مکمل را تسهیل می کند. با توجه به طیف گسترده ای از کاغذهای باطله جمع آوری شده، کنترل فرآیند خودکار بارها و بارها برای بررسی بهتر و حفظ کیفیت خمیر کاسته شده استفاده می شود.

 

شستشو

این یک فرآیند مخرب سازی است که در آن نه تنها جوهر بلکه سایر اجزای ناخواسته مانند پرکننده های معدنی یا سایر ذرات رقیق شده روی صفحه سیم نیز حذف می شوند. فیلتر برای تصفیه مواد جامد ناخواسته تصفیه می شود، در حالی که الیاف روی صفحه تهیه می شوند. فقط پیوندهای اندازه ذرات کوچک از طریق شستشو حذف می شوند.

شستشو یكی از روش های تمیز كردن است كه در تولید کاغذهای بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. شستشو همچنین تولید کاغذهای بازیابی شده با کیفیت برتر از روزنامه های اداری را تسهیل می کند. از طرف دیگر، به دلیل افت عملکرد زیاد در این فرآیند، نمی توان کاغذهای گرافیکی را از طریق شستشو تولید کرد.

 

سفید کننده

فرآیند سفید سازی تخریب رنگدانه ها را در جوهرها تسهیل می کند و با کمک استفاده از مواد شیمیایی خاص، رنگ تفاله کاغذ را نیز روشن می کند. این عوامل در مرحله خمیرکاری یا مرحله سفید کننده جداگانه اضافه می شوند.

برای تهیه خمیرمایه مکانیکی، یکی از معمول ترین ماده سفید کننده، پراکسید هیدروژن قلیایی، استفاده می شود. در حالی که برای جلا بخشیدن به خمیر مکانیک، از یک ماده سفید کننده حیاتی دیگر از سدیم هیدروسولفیت / دیتیونیت به طور گسترده استفاده می شود.

 

سخن  نهایی

با استفاده از کاغذ بازیافتی، تأثیرات نامطلوب و سمی زیست محیطی ناشی از کاغذ سازی و صنایع دیگر می تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد. اغلب عمده فروشان مواد شیمیایی با پیروی از روش های سازگار با محیط زیست برای بازیافت کاغذ، با پیشرفت های فنی در زمینه بازیافت سر و کار دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.